sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

ابعاد و اندازه کارت ویزیت

از جمله بخش های مهم جهت طراحی کارت ویزیت می توان به ابعاد و اندازه کارت ویزیت اشاره کرد. شاید سوالی که بیشتر افراد در ذهن دارند این است که ابعاد کارت ویزیت از کجا ایجاد شده اند؟ در پاسخ به این سوال باید در ابتدا در مورد چاپکارت ویزیت صحبت شود. کارت ویزیت با چاپ دیجیتال، کارت ویزیت با چاپ افست، چاپ لتر پرس و… از جمله نمونه های چاپ کارت ویزیت می باشند.
چاپ دیجیتال کارت ویزیت در بین چاپ های دیگر سرعت بیشتری دارد. با استفاده از این نوع چاپ کارت ویزیت شما با سرعت زیاد تعداد بالایی کارت ویزیت را می توانید چاپ کنید. این روش بیشتر جهت کارایی فوری صورت می گیرد. استفاده  از یک ابعاد استاندارد موجب مزایای زیادی می شود.

از جمله مزیت های اصلی آن ارزان بودن آن است، علت نیز متداول بودن آن است. مزیت بعدی استفاده از ابعاد استاندارد این است که به راحتی قابل تشخیص بوده و در کیف های جاکارتی قرار می گیرند. البته این قضیه به این معنی نیست که نمی توان اندازه کارت ویزیت را تغییر داد و یا شکل های متفاوتی از آن را طراحی نمود. بلکه روش های مدرن برش و چاپکارت ویزیت با این چاپ نیز امکان پذیر است و تنها مشکل آن بالا رفتن هزینه به دلیل پرت کاغذ و نوع هزینه ای طراحی  آن می باشد.  

در چاپ افست به لحاظ هزینه و قیمتی به صرفه تر بوده و جهت سفارشات با تعداد زیاد کاربرد دارد، در این نوع از چاپ اندازه کارت ویزیت طبق تعریف دستگاه و یک استاندارد مشخص صورت می گیرد. در چاپ لتر پرس کارت ویزیت ظاهر کارت تغییر کرده و به شکل دندانه دار و با نوشته های برجسته ظاهر می گردد. این نوع از کارت های ویزیت امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده و طرفداران زیادی این نوع از چاپ را برای کارت ویزیت خود خواستار هستند.

اندازه کارت ویزیت استاندارد

همان طور که عنوان شد استاندارد خاص و بین المللی برای کارت ویزیت تعریف نشده ولی برای سهولت استفاده از آن، چاپ  راحت تر و قیمت به صرفه تر بر طبق استانداردهایی که دستگاه چاپ قادر به چاپ و تولید آن می باشند می توان اندازه کارت ویزیت را به دو دسته تقسیم بندی نمود:
 • جهت کارت ویزیت هایی مانند سلفون براق، مات، سوسماری، لیبل، کتا، نویووی ، لمینیت براق، مات و برجسته ویزیتی می توان استاندارد ۸٫۶ *۴٫۲سانتی متر را در نظر گرفت.
 • جهت کارت ویزیت هایی مانند لمینیت مات و براق بزرگ، لمینیت برجسته بزرگ، سلفون مات دور گرد حرارتی، سلفون مات برجسته با ابعاد ۹*۶سانتی متر در نظر گرفته می شود.

منبع: ابعاد و اندازه کارت ویزیت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.