زیباگرایی و زیبا دوستی در وجود همه انسانها وجود دارد و همین موضوع باعث تفاوت سلایق میشود. دیدن هماهنگی، نظم و زیبایی در هر کجا تاثیرگذاری و جذابیتی برای دیگران دارد که با دانستن آن احتمالا به راز تبلیغات پر زرق و برق، تغییرات متعددی که در بسته بندی اجناس دیده میشود و ظهور مد یا سبک زندگی پی خواهید برد.
محیطی هم که در آن مشغول کار هستید دقیقا به همین هماهنگی و سازماندهی نیاز دارد. این زیبایی باید در شریان کار شما و از طریق ابزارهای اطرافتان جاری شود و از آن جا مستقیما به روح مشتریان برسد.
ست اداری و ارتباطی که با ایجاد همین هماهنگی و زیبایی در محل کار دارد ضرورت استفاده از این ابزار را افزایش میدهد. نه تنها نگاه مشتری یا مراجعه کنندگان بلکه نگاه خود کارمند نیز به مجموعه ای که با ست اداری آراسته شده است متحول خواهد شد.
در ادامه ضرورت استفاده از ست اداری را از دید مشتری و کارمندان بررسی خواهیم کرد.
ست اداری از دید مشتری
همین که اوراق یا اسناد را در پاکت نامه یا پاکت بزرگی قرار دهید که اطلاعاتی نظیر لوگو، شماره تماس و آدرس دفتر کار در آن درج شده باشد خود به خود موجبات صلابت و اقتدار کسب و کارتان را فراهم کرده اید.
دیدن محیطی که در آن حتی پوشش کارمندان هم با رنگ ست اداری، کارت ویزیت و طراحی دفتر کار هماهنگی دارد حس اعتماد را صدد چندان میکند. مشتری تقریبا مطمئن است که به محیطی پای گذاشته است که بخشی از هزینهها صرف زیبایی محیط و به صورت غیرمستقیمم تغییر مثبت احساس ارباب رجوع شده است.
ضرورت استفاده از ست اداری فقط به همین جا ختم نمیشود. بخشی از هویت و اصالت یک برند به وسیله همین کالا یا ابزاری است که با مشتری به اشتراک گذاشته میشود تامین خواهد شد. از آن جا که اولین برخورد شما با مشتری توسط همین ست اداری سازماندهی میشود بنابراین لازم است هر کسب وکار قانونی و موجه به طراحی ست اداری توجه کند.
ست اداری از دید کارکنان
کارکنان هدف بعدی ست اداری هستند. کارکنان همان ابزار بالقوه شما هستند که با وجود ست اداری به مشروعیت و اعتبار نام تجاری و کاری که انجام میدهید ایمان میآورند.
در یک ست اداری هماهنگی خاصی میان کارت ویزیت، پاکت نامه، اوراق و به صورت سفارشی اقلامی مانند لوازم التحریز، تقویم، لیوانن و…باید وجود داشته باشد.