sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

چگونه خود را به مشتریان معرفی کنید

در کار بیمه، نمایندگان و شرکت های بیمه، زمانی موفق خواهند بود که بتوانند بیشتری را جذب و تعداد بیشتری از این مشتری ها را به خریدار تبدیل نمایند. برگ برنده در صنعت بیمه با شرکتی است که راه جذب مشتری و فروش بیمه را بداند. در واقع آن چه موفقیت حرفه بیمه را تضمین می کند، مشتریان هستند. لذا در بیان مهارت های کارشناسان بیمه نیز، تمامی مهارت ها نهایتا به جذب مشتری بر می گردد. در این راستا در این مقاله راه های معرفی خود به مشتریان را بیان خواهیم نمود تا شما به عنوان کارگزار و کارشناس بیمه، بتوانید به موفقیت بیشتر در حرفه خود برسید. اما قبل از این که شما خود را به مشتریان معرفی کنید، باید لیستی از مشتریان تنظیم نمایید و این روش ها را برای آن ها استفاده نمایید.

یک لیست کامل، از مشتریان خود تهیه کنید

شما باید لیستی از افرادی که امکان دارد در آینده مشتری شما باشند را تهیه نمایید و خود را به این افراد معرفی کنید. در این لیست این گروه افراد باید قرار گیرند:

۱-    مشتریان سابق

۲-      افرادی که قبلا برای خرید بیمه به شما مراجعه نموده اند.

۳-    افرادی که قبلا به شما مراجعه کرده اند ولی نهایتا از خرید منصرف شده اند.

۴-    مشتریان و خریداران که به دلیل شغل یا زندگی خود، محل کار یا زندگی را تغییر داده اند.

۵-    مدیران شرکت ها، کارخانه ها و به طور کلی مدیران بازرگانی و اداری

۶-     شرکت های تازه تاسیس

۷-    مشتریانی که از خرید منصرف شده و مجددا بازگشته اند.

۸-    جمع آوری کارت ویزیت مشاغل مختلف به منظور یافتن مشتریان جدید

روش های معرفی خود به مشتریان

پس از این که شما لیستی از مشتریان احتمالی خود را تنظیم نمودید، حال باید  با روش های مناسب خود را به مشتریان معرفی کنید که در ادامه به برخی از مهمترین روش ها که از طریق کارشناسان بزرگ بیمه تایید شده است، اشاره می کنیم:

۱-    ارسال نامه یا بسته های پستی

یک پکیج کامل از خدمات بیمه خود و همچنین از درصد رضایتمندی مشتریان خود از انواع بیمه هایی که ارائه می کنید تهیه نموده و در قالب نامه یا بسته پستی برای مشتریان مد نظرتان ارسال نمایید. دقت داشته باشید که حتما آدرس گیرنده و فرستنده را دقیق در محل خود بنویسید زیرا مشتری در اولین نگاه این قسمت را خوانده و در صورت تمایل آن را باز می کند حال اگر اسم شرکت بیمه شما به درستی در سر جای خود باشد، سریع تر به چشم خواننده می آید.

۲-   چاپ اگهی در روزنامه

سعی کنید که یک متن تبلیغاتی کامل از خود در روزنامه چاپ کنید و توجه داشته باشید این تبلیغات باید مداوم صورت گیرد و لغو نگردد زیرا اگر تنها یکبار آگهی را چاپ کنید، احتمال خوانده شدن آن کم است و از طرفی وقتی تبلیغات شما همیشگی باشد، مشتریان بیشتر با آن مواجه می شوند و ترغیب می گردند که با خدمات شما بیشتر آشنا شوند.

۳-    برای شرکت و نمایندگی خود تلفن گویا تنظیم کنید تا مشتری در زمان تماس با شرکت شما، از همان ابتدا بتواند با بخش مورد نظر در ارتباط باشد.

۴-    برای مشتریان خود به مناسبت های مختلف کارت پستال یا هدیه مناسب با بیمه خود ارسال نمایید.

۵-    سعی کنید که مشتریان خود را به شرکتتان دعوت نمایید و حضورا برای آن ها از خدمات بیمه خود توضیح دهید.

حتما بخوانید :

منبع : چگونه خود را به مشتریان معرفی کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.