sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

قیمت باتری یو پی اس

قیمت باتری یو پی اس

یو پی اس از مهم ترین تجهیزات امنیتی برای تامین سلامتی تاسیساتی و وسایل ساده تری نظیر کامپیوتر است. نویز برق، قطعی و وصلی مداوم، تغییر دامنه ولتاژ، نوسان فرکانس و تغییرات در لحظه از مشکلاتی است که برای برق شهری ایجاد می شود و صدمات زیادی به دستگاه های مختلف وارد می کنند. برای جلوگیری از ایجاد خسارات سنگین و گاها جبران ناپذیر در دستگاه های حساس از انواع مختلفی از یو پی اس ها استفاده می شود؛ در کنار ویژگی های کلی این باتری ها قیمت یو پی اس از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب و خرید است. به مظور خرید بهتر و به صرفه تر دستگاه های یو پی اس شما را به مطالعه بررسی و مقایسه باتری های یو پی اس بر اساس قیمت دعوت می کنیم.

قیمت باتری یو پی اس

قیمت باتری یو پی اس آنلاین  

همان طور که گفته شد یو پی اس ها به سه دسته کلی لاین اینتراکتیو، آفلاین و آنلاین طبقه بندی می شوند. هر یک از این نوع یو پی اس ها قابلیت های خاص خود را دارند که بعد از بررسی پارامترهای دلخواهتان می توانید قیمت های محصولات را از طریق مشاوران فرنشین استعلام کنید.

یو پی اس آنلاین از جدیدترین و مدرن ترین یو پی اس های موجود برای تجهیز تاسیسات صنعتی بزرگ است. شاید نام گذاری این یو پی اس چندان مناسب نباشد و بهتر باشد از عنوان تبدیل دوتایی برای این نوع باتری یو پی اس استفاده کنیم؛ چرا که تکنولوژی Double Conversion در این دستگاه ها به کارگرفته شده است.
باتری یو پی اس آفلاین با توجه به نوآوری هایی که در انواع مدل های باتری یو پی اس صورت گرفته است ممکن است بهترین گزینه برای خرید نباشد؛ چرا که بازدهی و خروجی ولتاژ توسط این نوع باتری در مقایسه با هزینه هایی که برای راه اندازی آن صرف می کنید چندان چشم گیر نیست . یک سوسازی و تبدیل ولتاژ در این نوع دستگاه ها دقیقا همان دو فرآیندی است که صورت می گیرد. یو پی اس های آنلاین و بزرگ تر برای حافظت سرور ها نیز گزینه مناسبی هستند و پشتیبان بهتری خواهند بود.

عملکرد و سیستم داخلی این نوع یو پی اس ها نسبت به رقبای خود قدیمی تر شده است و مطابق با آمار خرید در بازار با عرضه یو پی اس های لاین اینتراکتیو شاید موارد استفاده از این یو پی اس کم تر شده است.اما قیمت این نمونه از یو پی اس ها بر اساس اندازه و سایزی که ممکن است داشته باشند همچنان بالا است.
در صورتی که قصد دارید تجهیزات حساس تری را با استفاده از یو پی اس پوشش دهید از یو پی اس آنلاین استفاده کنید. با وجود قیمت بیش تر و استقبال ناچیزی که از این یو پی اس صورت می گیرد این یو پی اس بالاترین حفاظت را با فعالسازی همزمان اینورتر یا مبدل و هم سوساز روی دستگاه ها اعمال می کند.
یو پی اس آنلاین برای تجهیزات کامپیوتری، پزشکی، آزمایشگاهی و….مناسب تر است و بهتر نسبت به تغییرات ولتاژ واکنش نشان می دهد.

قیمت باتری یو پی اس آفلاین

یو پی اس های آفلاین ساده ترین و کم قیمت ترین یو پی اس های موجود در بازار هستند. یو پی اس آفلاین همان یو پی اسغیرفعال آماده به کار یا استندبای است. این یو پی اس در واقع ساختاری مشابه با یو پی اس های فعال یا اینتراکیتو ندارد و تنها یک منبع ذخیره جایگزین برای تامین ولتاژ در نبود برق است. همین موضوع سبب شده است که قیمت این نوع یو پی اس پایین تر باشد و برای استفاده در سطوح محدود تر و کسانی که بودجه های معمولی را برای خرید یو پی اس اختصاص می دهند مناسب تر است.
اساسا علت استفاده از یو پی اس های آفلاین اتصال سریع تر به منبع تغذیه است. بنابراین اگرچه کارایی و قیمت این نوع از یو پی اس ها نسبت به انواع مدل های موجود پایین تر است اما گزینه مناسبی برای جلوگیری از سوییچینگ به حالت باتری می باشد. برای خرید باتری یو پی اس ارزان قیمت آفلاین یا استندبای توجه داشته باشید که حداکثر توان این دستگاه ها ۱۰۰۰ ولت می باشد. یو پی اس آفلاین مشابه با سایر باتری ها دارای باتری و اینورتر یا مبدل می باشد.

انتخاب بهترین یو پی اس

قیمت باتری یو پی اس اینتراکتیو

در یو پی اس اینتراکتیو سیستم ها و بخش های فنی بیشتری به دستگاه اضافه شده است که عملکرد بهتری در تامین برق و زمان قطعی آن خواهد داشت. زمانی که برق شهری وصل باشد یو پی اس اینتراکتیو به صورت خودکار با استفاده از هم سوساز و مبدل شارژ می شود و در نبود برق عمل برق رسانی را انجام می دهد.
با این که هزینه های باتری یو پی اس نسبت به هر دو مدل رایج بیش تر است اما در یک نگاه کلی و گذرا به سادگی درمی یابیم که یو پی اس اینتراکیتو همان مدل استند بای ارزان قیمت است که فقط مجموعه مبدل و هم سو ساز در آن جا به جا شده اند. در یو پی اس اینتراکتیو نه فقط در زمان بحران و برای شارژ دستگاه بلکه برای تامین انرژی دائمی دستگاه ها و تجهیزات دو قسمت هم سوساز و مبدل همواره به برق متصل هستند. بازده بالای یو پی اس اینتراکتیو نسبت به دو مدل آنلاین و آفلاین و کم بودن تاخیر زمان انتقال ولتاژ از مهم ترین دلایل افزایش قیمت این نوع یو پی اس می باشد. با توجه به بالاتربودن هزینه این دستگاه توصیه می شود از نوع اینتراکتیو برای محافظت از سیستم های مخابراتی، سانترال، امنیتی، حفاظت مداربسته، درب های اماکن خاص و…استفاده شود.

نحوه انتخاب بهترین یو پی اس با قیمت مناسب

برای این که بهترین یو پی اس را با بهترین قیمت خریداری کنید لازم است به چند فاکتور توجه کنید و سپس بهترین یو پی اس را که متناسب با بودجه فعلی شما است خریدای نمایید. برخی از این فاکتورها عبارتند از:
توان مصرفی موردنیاز
منظور از توان مصرفی همان توان مصرفی دستگاه هایی است که قرار است به یک یو پی اس جهت محافظت متصل شوند. برای احتساب سریع توان دستگاه های خود تنها کافی است توان اسمی مندرج روی دستگاه را مطالعه و در میزان ولتاژ برق شهری ضرب کنید.


این کار را برای تک تک دستگاه ها انجام دهید و همه ی مقادیر را نهایتا با هم جمع کنید. بعد از جمع بندی دقت کنید که رقم به دست آمده در کدام محدوده قرار می گیرد:
• یو پی اس اینتراکتیو: ۴۰ و ۳۰ کیلوولت آمپر
• یو پی اس آفلاین:۱۰۰۰ ولت آمپر
• یو پی اس آنلاین: ۵۰۰۰ تا چندین هزار ولت آمپر
بعد از این که توان اسمی دستگاه را به دست آوردید باید از یو پی اسی استفاده کنید که توانی حداقل یک و نیم برابر کل توان محاسبه شما توسط شما را داشته باشد. درصورتی که توان کل دستگاه ها بالاتر از مقادیر گفته شده باشد به ناچار باید هزینه هایی زیادی را برای تامین دستگاه یو پی اس اختصاص دهید.
در صورتی که توان محاسبه شده پایین تر از ۱۰ هزار ولت آمپر باشد بسته به نیاز خود از یو پی اس های آفلاین یا اینتراکتیو و در صورتی که بیش تر است از نمونه آنلاین که گران قیمت تر است استفاده نمایید.
قابلیت تنظیم پارامترها در یو پی اس
این قابلیت در برخی از یو پی اس ها وجود دارد که سبب افزایش قیمت یو پی اس خواهد شد. تنظیم پارامتر فرآیندی است که به سادگی از طریق مانیتور دستگاه امکان پذیر است. در این فرآیند مقادیر ولتاژ ورودی و خروجی دلخواه شما تنظیم خواهد شد. اگر چه در نمونه های گران قیمت تر دستگاه های یو پی اس تنظیم پارامترها وجود دارد اما توصیه می کنیم این کار را به به افراد مجرب بسپارید.
امکانات جانبی
هرچه قدر یو پی اس بزرگ تر باشد باید از امکانات بیشتری نظیر نگه دارنده باتری در یو پی اس آنلاین استفاده کنید.


منبع: قیمت باتری یو پی اس


باتری یو پی اس   فروش باتری یو پی اس    یو پی اس   قیمت باتری یو پی اس   استابلایزر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.