sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

انواع تکنولوژی ساخت یو پی اس

تکنولوژی بکار رفته در ساخت انواع یو پی اس تقریبا بخشی است که روزانه با توجه به ابداع صنعت برق پیشرفت کرده و قسمت جدیدی به آن اضافه می شود. تقریبا ۵ تکنولوژی در ساخت یو پی اس های امروزی بکار می رود. اما قبل از تعریف تکنولوژی بکار رفته در ساخت انواع یو پی اس بهتر است در مورد ساختار کلی یو پی اس تعریف مختصری داشته باشیم. در واقع در یک یو پی اس ابتدا برق ورودی وارد مبدل گشته و سپس با عملیات رگولاسیون که در بخش خروجی خود انجام می دهد وارد بار مصرفی می گردد. این منبع انرژی باتری زمانی که برق دستگاه قطع شود انرژی مورد نیاز آن را تامین می کند و به منظور حفظ انرژی در لحظه تغییر وضعیت از برق به باتری یو پی اس و یا بالعکس از یک خازن برای این کار استفاده می کند.

پنج تکنولوژی معروف بکار رفته در ساخت انواع یو پی اس  

  •  Standby
  •  Line interactive
  • Ferro resonant
  • Double conversion
  •  Delta conversion
  •  Ferro resonant

 

تعریف انواع تکنولوژی ساخت یو پی اس

ما در اینجا به تعریف اجمالی تکنولوژی های line interactive technology، ferro resonant و doubleconversion می پردازیم.
در بخش فناوری line interactive مقدار برق ورودی وارد قسمت رابط قدرت گشته و مقدار خروجی را تامین کرده و در همین حین عمل شارژ باتری نیز صورت می گیرد. بخش تبدیل کننده یا معکوس کننده در حالت نرمال و با مصرف برق شهری وظیفه تامین شارژ باتری را برعهده داشته و زمان قطع شدن و اتصالی برق وظیقه تولید کردن برق از مقدار انرژی ذخیره کرده در خود( باتری) را دارد. در این روش برق وارد فیلتر شده و دستگاه ترانس AVR عمل افزایش و یا کاهش برق ورودی را صورت می دهد و به وسیله رگولاسیون برق را به بار مصرفی تبدیل می کند.
در تکنولوژی بعدی ساخت یو پی اس Ferro resonant که سبب گشته است با این انجام این فرآیند در ساخت باتری های یو پی اس ایران جز رده های برتر در این تکنولوژی در دنیا قرار گرفته است. از جمله ویژگی های این روش: رگولاسیون ولتاژ به طور پیوسته، توانایی حذف نویز معمول و نرمال در حد ۶۰ تا۱۲۰db، تشکیل موج سینوسی به طور مستقل از شکل موج ورودی، توانایی در تصحیح توان و ذخیره سازی انرژی در لحظات موقت، سازگار با منابع تغذیه تغییر وضعیت.
تکنولوژی doble conversion نیز یکی دیگر از تکنولوژی های بکار رفته در ساخت یو پی اس است. در این بخش جهت ساخت ولتاژ خروجی تبدیل های AC به DC و بالعکس یکبار صورت می گیرد، به همین دلیل این تکنولوژی را دوبل کانورشن می گویند. در این تبدیل ابتدا ولتاژ ورودی به DC تبدیل شده تا وابستگی به برق ورودی از بین برود و سپس خروجی از آن ایجاد شود.

منبع: انواع تکنولوژی ساخت یو پی اس


باتری یو پی اس   فروش باتری یو پی اس    یو پی اس   قیمت باتری یو پی اس   استابلایزر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.