sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

انتخاب یو پی اس به چه مواردی وابستگی دارد؟

امروزه روش های گوناگونی جهت محافظت سیستم های رایانه ای و دیگر سیستم های الکترونیکی در برابر مشکلات برق شهری استفاده می گردد. اما هیچ روشی مانند استفاده از یو پی اس یا یک منبع تغذیه نمی تواند از سیستم شما در برابر مشکلات برقی محافظت کند. یک یو پی اس مدارات مهمی برای پشتیبانی در برابر نوسانات برق ورودی و کنترل ولتاژ دارد و برای حل مشکل قطع باتری یا افت بیش از اندازه ولتاژ که باعث از کار افتادگی موقت دستگاه ها می گردد، جلوگیری کرده و به عنوان یک تغذیه پشتیبان محسوب می شود.
قبل از تهیه یو پی اس باید هدف خود را مشخص کنید. این دستگاه را برای چه منظوری تهیه خواهید کرد. میزان مصرف انرژی مورد نیاز چه مقدار است و چه مقدار هزینه برای خرید یو پی اس می خواهید انجام دهید؟


  آمپر ساعت واحدی است که به آن شیوه ظرفیت یو پی اس یا همان مقدار انرژی سنجیده می شود. شما در ابتدا برای تهیه یو پی اس باید مقدار نیاز دستگاه خود را بسنجید. مقدار جریان را مصرف دستگاه مشخص می کند. بنابراین میزان تغذیه جهت یو پی اس وابستگی به میزان مصرف دستگاه دارد. بنابراین چناچه زمان بحرانی که نیاز به یک منبع تغذیه دارید کم باشد، در این صورت شما می توانید از یو پی اس با مقدار آمپر کمتر استفاده کنید، که به تبع آن هزینه کمتری را باید تقبل کنید. البته یک محدودیت دیگر نیز در این زمینه وجود دارد و آن این است که جریان یو پی اس شما باید از کل برق دستگاه های شما بزرگ تر باشد.
امروزه خیلی از کشورهای جهان به تولید یو پی اس مشغول هستند و هر چقدر زمان نیز می گذرد این قضیه بیشتر افزایش پیدا می کند. در ایران نیز یو پی اس وارداتی به وفور وجود دارد و مقدار زیادی از یو پی اس های موجود از آن کشور چین می باشد. مرغوبیت یو پی اس هایی که در کشور های ایتالیا، فرانسه و آمریکا تولید می گردند از کیفیت و توان بالاتری برخوردار هستند.

میزان توان مورد نیاز جهت انتخاب یو پی اس

همان طور که عنوان شد کشورهای زیادی تولید کننده یو پی اس با کیفیت های گوناگون هستند، اما نکته مهم میزان توان مورد نیاز جهت انتخاب یو پی اس است. یو پی اس های با توان حدود ۱۰۰ کیلو وات و خیلی کم در شرکت های چینی و با توان بالای ۱۰۰تا۸۰۰ کیلو وات و به بالاتر نیز در کشورهای اروپایی و آمریکایی تولید می گردد. بنابراین در هنگام خرید باید به این قضیه توجه داشت که میزان توان یو پی اس تولیدی این کشورها بسیار بیشتر می باشد و چناچه نیاز به یو پی اس پر توان هستید محصولات این کشورها را برای خرید و پشتیبانی انتخاب کنید.


منبع: انتخاب یو پی اس به چه مواردی وابستگی دارد؟



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.