sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

قطع اتوماتیک یو پی اس

قطع اتوماتیک یو پی اس یکی از خواص مهم در این سیستم ها می باشد. به خصوص زمانی که جهت برق رسانی رایانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. قطع اتوماتیک یو پی اس به سیستم اجازه می دهد که قبل از تمام شدن زمان پشتیبانی باتری یو پی اسسیستم شما خاموش شود. به این تصور که سیستم کامپیوتر بدون داشتن سیستم خاموش و روشن بودن به کار خود ادامه دهد و به شکل ناگهان برق آن قطع شده و یو پی اس از انرژی باتری بهره مند می گردد.
اصولا یک یو پی اس با قابلیت خاموش نمودن اتوماتیک(قطع اتوماتیک یو پی اس)، از کنترل نرم افزار و سخت افزاری که میکرو پروسسور آن را به رایانه وصل می کند استفاده می نماید. می توان پارامترها را به شکلی تنظیم کند تا چناچه زمانی قطع برق طی زمان طولانی ادامه یافت، یو پی اس کامپیوتر شما را خاموش کند. برای نمونه اگر تمایل داشته باشید تا زمانی که سیستم رایانه شما تا حدود ۷۰% باتری تخلیه شده از انرژی باتری استفاده کند و سپس یو پی اس رایانه را خاموش کند، در این حالت یو پی اس طی برنامه ریزی دستگاه را خاموش کرده و سیستم شما را غیر فعال می کند. چناچه سیستم یو پی اس دارای قابلیت و برنامه ای جهت shut downn باشد نیز می تواند خود به خاموش شدن آن کمک کند. این خاصیت بدون ایراد نیست. ساختار عملکردی برنامه  های کامپیوتری ضعیف عمل می نماید بدین شکل که نمی توانند پیامی را که از طرف سیستم عامل جهت بستنن  کامپیوتر ارسال می کند پاسخ دهد، بیشتر مواقع این عملکرد مفید است.

عملکردهای اتوماتیک یو پی اس  

همان طور که در مطالب قبلی عنوان شد قطع اتوماتیک یو پی اس یکی از عملکردهای خودکار این سیستم محسوب می شود. علاوه بر این خاصیت که جز خصیصه های مهم این دستگاه منظور می شود می توان به موارد دیگری نیز اشاره نمود از جمله وصل شدن اتوماتیک و بدون وقفه یو پی اس به دستگاه های متصل جهت برق رسانی نیز از دیگر خصوصیت مطرح این سیستم می باشد. با قطع یا تضعیف برق رسانی شهری، وصل شدن به برق داخل باتری نیز از دیگر ویژگی های سیستم های یو پی اس می باشد. از دیگر موارد می توان به مقدار شارژ باتری داخلی دستگاه یو پی اس اشاره کرد به این ترتیب که در این سیستم به طور اتوماتیک با پایین آمدن سطح باتری خودبه خود دستگاه باتری داخلی خود را شارژ می نماید. با پیشرفت روزانه محصولات یو پی اس توانایی های  جدیدی بر آن افزوده که سبب کارایی بهتر این سیستم می شود و عملکردهای اتوماتیک وو  خودکار سیستم را بالا می برد.

منبع: قطع اتوماتیک یو پی اس


  • استابلایزر
  • قیمت باتری یو پی اس
  • یو پی اس
  • فروش باتری یو پی اس
  • باتری یو پی اس
  • upsظ
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.