sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

شرایط مکان نصب یو پی اس

شرایط مکان نصب یو پی اس یکی از بخش های مهمی می باشد، که باید در مورد آن آگاهی کافی داشته باشیم. یو پی اس باید در محل و مکانی قرار بگیرد که که دارای محدوده دمایی حدود ۱۰ الی ۳۰ درجه باشد. دمای مکان نصب یو پی اس بیشتر جهت قرارگیری باتری یو پی اس دارای اهمیت می باشد. زیرا در بیشتر و کمتر از این محدوده دمایی تقریبا آسیب پذیری آن بیشتر می شود، برای این که مقدار گرمای خود باتری نیز باعث آسیب یو پی اس نشود بهتر است از یک فن و خنک کننده همجوار دستگاه استفاده شود.
مکان نصب یو پی اس را از نظر مقدار طوبت نیز باید سنجیده شود. مقدار رطوبت قابل تحمل جهت نصب یو پی اس باید کمتر از ۹۵% باشد. یو پی اس باید در مکانی قرار بگیرد که دارای سطحی صاف و ثابت باشد و هیچ گونه لرزشی نداشته باشد. یو پی اسباید در مکانی قرار بگیرد که از ریزش باران، آب و یا دیگر موارد ایمن شده باشد. نفوذ آب در داخل باتری باعث فساد آن شده و باتری یو پی اس از کار خواهد افتاد. حساسیت قطعات الکترونیکی داخل یو پی اس بالاست و نباید در مکان هایی قرار بگیرد که در مسیر گرد و خاک باشد.


بسیاری از یو پی اس ها جهت مشکلات پیش آمده برای آن ها و اتصالات و نیاز تغذیه دارای آلارم و هشدار می باشند که به شکل لامپ های بر روی یو پی اس و یا به صورت زنگ بر روی آن قرار گرفته است. جهت بررسی این مسائل بهتر است یو پی اس در مکانی قرار داده شود که بتوان هشدار های آن را سریع متوجه شد، بنابراین از قرار دادن آن در مکان های دور از دسترس باید خودداری شود.
با توجه به این که یو پی اس دارای حساسیت بالایی می باشد بهتر است جهت تامین نمودن برق آن باید از ارت مناسب استفاده شود و در مکانی قرار گیرد که دارای تغذیه مناسب به باتری باشد. مکان قرار گیری یو پی اس از سرور مرکزی که باید به آن تغذیه و انرژی لازم را برساند باید طبق استانداردهای RS232 یعنی در حدود کمتر از ۵۵ متر باشد.  

برخی نکات مهم دیگر در مکان نصب یو پی اس

همان طور عنوان شد یو پی اس دستگاه حساس و دقیقی می باشد. بنابراین برای سالم نگه داشتن آن باید دقت کافی کرده و آن را در مکان مناسبی نصب نمود. از جمله برخی نکات مهم دیگر در مکان نصب یو پی اس می توان به موارد زیر اشاره نمود.
۱- مقدار فضای کافی جهت نصب یو پی اس
۲- سطح زیرین توان تحمل وزن دستگاه را داشته باشد.
۳- نصب دستگاه ایجاد مزاحمتی برای دیگران واختلال در ایجاد کار آن ها نداشته باشد.
۴- در مکان نصب یو پی اس تجهیزات ایمنی جهت دسترسی به دستگاه یو پی اس وجود داشته باشد.
۵- بهتر است مکان نصب کلیدها و سوئیچ های کنترل دستگاه یو پی اس در یک مکان قرار گیرد و از قرار دادن آن ها در بخش های مجزا خود داری شود.
۶- در مکان یابی جهت نصب باتری یو پی اس باید دقت لازم را نمود.

منبع: شرایط مکان نصب یو پی اس


  • استابلایزر
  • قیمت باتری یو پی اس
  • یو پی اس
  • فروش باتری یو پی اس
  • باتری یو پی اس
  • ups
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.