sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

انواع یو پی اس

در آموزش های قبل ضرورت استفاده از یو پی اس را بررسی کردیم و لزوم استفاده از آن در سیستم ها ی مکانیزه و رایانه ای را بررسی نمودیم، حال قصد داریم به تشریح انواع یو پی اس و تفاوت های آن بپردازیم.
یو پی اس آفلاین یا اضطراری (Offline)
در یو پی اس آفلاین یا اضطراری (Offline) ، برق شهری AC وارد دستگاه UPS شده و از طریق ترنسفر سویچ (Transfer Swich) به خروجی دستگاه متصل می نماید. در صورت نوسان برق و یا قطع کامل برق، جریان AC پس از سویچ نمودن، از طریق جریان DC ذخیره شده در باتری های یو پی اس و اینورتر تامین میگردد؛ بدین ترتیب UPS در مواقع اضطرار، قطع برق و یا نوسان برق را در مسیر Bypass تشخیص داده و فورا به باتری ها سویچ می کند و تا زمان برگشت به حالت عادی برق شهر، همچنان در همین مسیر باقی می ماند.

  
از معایب یو پی اس آفلاین می توان به این موضوع اشاره کرد که دارای وقفه چند میلی ثانیه ای می باشد، به طوری که از زمان قطع برق شهری و یا نوسان آن و سویچ کردن یو پی اس به باتری اندک زمانی طول می کشد، همین امر در سیستم های حساس ایجاد مشکل می نماید لذا استفاده از این نوع UPS در سیستم های حساس توصیه نمی شود.
یو پی اس Line_Interactive
در یو پی اس Line_Interactive معایت یو پی اس آفلاین رفع گردیده به طوری که مدار داخلی این نوع یو پی اس توان شارژ باتری در حالت نرمال را دارا می باشد و بلافاصله پس از قطع یا نوسان برق و مشکلاتی از این قبیل، فورا به عنوان برق پشتیبان، باتری های یو پی اس را وارد مدار می کند، همچنین با طراحی سیستم تنظیم ولتاژ در مسیر Bypass تا حد امکان این اختلال را کنترل می نماید و عملکرد بهتری نسبت به یو پی اس آفلاین ارائه می کند.
یو پی اس آنلاین (Online)
در یو پی اس آنلاین (Online) می توان گفت کلیه بخشها از جمله باتری و اینورتر بصورت مداوم در حال فعالیت بوده و داخل مدار هستند، لذا دستگاه با دریافت علائمی از تغییر ولتاژ و نوسانات این چنینی و یا قطع برق، فوراً از جریان برق مستقیم ذخیره شده در باتری ها بوسیله اینورتر استفاده می نماید که همین سویچ و عکس العمل بدون وقفه عاملی است برای ایجاد تمایز در سرویس دهی این نوع از یو پی اس. باید توجه داشت در یو پی اس آنلاین تفاوت عمده در باتری و اینورتر آن می باشد، چرا که باتری و اینورتر بصورت مداوم درحال استفاده می باشند، قطعا تفاوت بسیاری بین قطعات داخلی این نوع یو پی اس با انواع دیگر آن، که از اینورتر و باتری شان فقط چند بار در ماه استفاده می کنند وجود دارد. به همین دلیل قیمت این نوع یو پی اس به جهت کیفیت بالای قطعات اینچنینی بسیار بالاتر از سایر یو پی اس ها میباشد.

منبع: انواع یو پی اس



  • ستابلایزر
  • قیمت باتری یو پی اس
  • یو پی اس
  • فروش باتری یو پی اس
  • باتری یو پی اس
  • ups
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.