sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

هماهنگ سازی باتری یو پی اس و ژنراتور

شاید به عنوان یک مصرف کننده عادی هنوز هم از ژنراتور یا مولد برق برای تامین برق ساختمان یا خانه استفاده می‌کنید. تا چند سال پیش ژنراتور انتخاب اول اغلب مشتریان برای تامین جریان برق و جلوگیری از قطعی در مراکز مهم صنعتی، بیمارستانی و ادارات بود. ژنراتور مزایا زیادی داشت و با تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی موجبات برقراری جریا را برق در قطعی برق برقرار می‌کرد. اما یک مشکل ثابت داشت که به دغدغه بسیاری از مصرف کنندگان تبدیل شده بود: قطعی جریان و نوسانات!
با معرفی اولین باتری‌های یو پی اس ایده هماهنگ سازی ژنراتور و UPS مطرح شد. ایده ای که نویز و نوسانات ناشی از شبکه برق و البته ژنراتور را از بین می‌برد.از این رو هماهنگ سازی یا سینکرون کردن دو دستگاه باتری یو پی اس و ژنراتور برای افزایش ضریب امنیتی و اطمینان جهت داشتن جریانی پایدار لازم است.
اما لزوم هماهنگ سازی باتری یو پی اس با ژنراتور چیست؟ چرا باید حتما در کنار ژنراتور از باتری یو پی اس استفاده کرد؟
پاسخ این سوالات را در ادامه خواهید یافت.

لزوم هماهنگ سازی باتری یو پی اس و ژنراتور  

سیستم عملکرد ژنراتور کاملا مکانیکی است. سیستمی که برای هماهنگ شدن با شبکه برق به مدت زمان کوتاهی نیاز دارد و همین مدت زمان کوتاه موجب خاموش شدن سیستم می‌شود. خاموش شدن سیستم و ریست شدن آن هم دقیقا چیزی است که از آن می‌ترسیدیم. خاموشی ناگهانی که ممکن است به قیمت از بین رفتن اطلاعات تمام شود.
باتری‌های یو پی اس اولا خیلی سریع هماهنگ می‌شوند؛ ثانیا دارای تثبیت کننده ولتاژ هستند. همین موضوع تمام نوسانات و اختلالاتی که در جریان خروجی ژنراتور ایجاد می‌شود را برای همیشه حذف می‌کند. نتیجه انرژی ثابت و بی عیب و نقصی است که وارد دستگاه‌های الکتریکی می‌شود.
یو پی اس و ژنراتور: دو هم نیاز جداناشدنی
برای بهبود برق رسانی به سیستم‌های حساس بدون شک نیازمند هر دو ژنراتور و باتری یو پی اس هستید. یو پی اس بدون ژنراتور معنایی ندارد و ژنراتور هم بدون یو پی اس!
این دو در کنار هم برای دستگاه‌هایی مثل کولر‌های بزرگ و سیستم‌های تهویه به کار برده می‌شوند. تنها مقداری که در ژنراتور و یو پی اس با هم تفاوت دارد توان است. به صورت استاندارد توان اسمی ژنراتور بیش تر از توان باتری یو پی اس خواهد بود.
کاهش هزینه‌ها با استفاده از ژنراتور
برخلاف تصور اتفاقا استفاده همزمان ژنراتور در کنار باتری یو پی اس باعث کاهش هزینه‌ها می شود. خرید باتری‌های SEALED LEAD ACID در یو پی اس با تمام مزایایی که دارند پرهزینه است و شاید استفاده همزمان از ژنراتور بخش زیادی از این هزینه‌‌ها را کاهش دهد.

منبع: هماهنگ سازی باتری یو پی اس و ژنراتور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.