sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

اصول ابتدایی طراحی کاتالوگ حرفه ای

تنها با به کارگیری اصول ساده ای می توان طراحی کاتالوگ را فراتر از مرز هایی که هر طراح دارد برد و بدان روح تازه ای بخشید. طراحی کاتالوگ دقیقا مشابه طراحی یک ساختمان و تصمیم پیرامون معماری آن است. اگر طراحی کاتالوگ را به افراد کم تجربه واگذار کنید ممکن است در این میان ضعف هایی در کار خود متحمل شوید؛ اما برای یک طراح حرفه ای این مسائل مطرح نیست و می توانید با خیال راحت و تکیه بر اصول طراحی کاتالوگ حرفه ای توسط طراح از کیفیت نهایی کار خود راضی باشید.
برای آشنایی با این اصول شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کنیم.

اصول ابتدایی طراحی کاتالوگ حرفه ای

آشنایی با اصول طراحی کاتالوگ حرفه ای  

به طور کلی اصول ابتدایی طراحی کاتالوگ در موارد زیر خلاصه می شود:
• ترکیب عناصر در گروه های مختلف
• تراز بندی عناصر در طراحی کاتالوگ
بعد از توجه به این دو اصل موارد دیگری برای طراحی کاتالوگ اهمیت می یابند:
• ثبات و وحدت بصری در طراحی
• کنتراست و فضای سفید در کاتالوگ
مسلما به کار گیری همزمان این اصول بهترین نتیجه را برای شما تضمین خواهد کرد. در این مطلب با دو اصل ابتدایی ترازبندی و ترکیب عناصر محتوا آشنا خواهید شد.
ترکیب عناصر در گروه ها
این که کاربر به سادگی بداند چشم هایش به دنبال چه عنصری باشد و چه بخشی را با خیال راحت دنبال کند به ترکیب عناصر در گروه ها باز میگردد. در این اصل مهم اطلاعات را در گروه های مختلف اما کوچک طبقه بندی می کنیم و اگر قرار است تیتر خاصی داشته باشیم که به بقیه محتوا مرتبط است سعی می کنیم آن ها را در طراحی کاتالوگ یکی کنیم.
ترازبندی عناصر
گاهی تنوع مطالب و حجم آن ها سبب می شود تصور کنید مطالب به صورت تصادفی در طراحی کاتالوگ چیده شده اند. ترکیب محتوا به همراه ترازبندی دقیقا بخشی از اصول ابتدایی طراحی کاتالوگ حرفه ای است که چینش تصاویر و متون را منطقی تر می کند.

منبع: اصول ابتدایی طراحی کاتالوگ حرفه ای

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.