sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

طراحی بنر

طراحی بنر حرفه ای


طراحی بنر حرفه ای طبق قالب های مناسب برای نیاز های خاص و تبلیغات در موقعیت های مختلف
• قالب سازگار با گوگل ادروردز
• قالب سازگار با شبکه های اجتماعی
 • سازگار با تمام شبکه ها و سایت های آگهی

طراحی بنر حرفه ای طبق قالب های مناسب برای نیاز های خاص و  تبلیغات در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع تبلیغات بنر ابزار بسیار عالی جهت انتشار و گسترش پیام برای مخاطبان وسیع می باشد.
• سازماندهی قالب : توجه به استفاده از متن، عکس، لوگو یا ترکیبی از هر سه و استفاده از عکس منحصر بفرد در طراحی. اما اندازه لوگو نباید غیر متعارف یعنی خیلی بزرگ، خیلی کوچک، ناخوانا و یا نامشخص باشد.
• رنگ ها : مطابقت رنگ با نام تجاری از جمله رنگ، فونت (استفاده  از فونت های سرگرم کننده به تعداد محدود)، سبک عکاسی و استفاده از رنگ هایی متضاد خیره کننده  
• ترکیب بندی : مرحله اول داشتن یک نقطه کانونی برای جلب توجه  بیننده می تواند یک موضوع، خطوط چشم انداز، فضای خالی از آسمان یا توده ای ازز رنگ ها باشد.
 • ساختار شکنی کنید یعنی از عناصر غیر منتظره در طراحی استفاده نموده و متن آگهی را بطور خلاصه و نه طولانی بیان کنید.

استاندارد های طراحی بنر

استفاده از سایز های بنر موثر و با توجه به جدید ترین و بروز ترین استاندارد های طراحی.
• سایز های استاندارد
• فرمت های متنوع و سازگار
• رنگ متناسب و گویا
 • حجم مناسب

یک بنر استاندارد و موثر، با توجه به جدید ترین و بروز ترین استاندارد ها طراحی می شود. طبق گوگل ادسنس موفق ترین بنر ها در حالت ایده آل در ۴ سایز استاندارد ۳۳۶×۲۸۰، ۳۰۰×۲۵۰، ۷۲۸××۹۰ و ۱۶۰×۶۰۰ طراحی می شوند.
• طراحی بنر توسط طراحان لوگو در ۳ الی ۱۵۵ سایز دلخواه با کیفیت بسیار بالا با استفاده از تصاویر و متون نیرومند طراحی می شود.
 • حجم کمتر و بهینه شده بهتر است. با توجه به گوگل ادوردز معمولا حجم باید کمتر از KB 150 باشد تا بارگذاری سریعتر انجام شود و در کنار آن حفظ انسجام بصری نیز حائز اهمیت می باشد.
 • طراحی قالب های بنر بایستی سازگار با گوگل ادوردز، شبکه های اجتماعی و سایت های آگهی مختلف انجام شود. بعلاوه لینک دهی مناسب و مستقیم به صفحات فرود مرتبط اهمیت زیادی در از دست ندادن کلیک های بالقوه دارد.
• همواره با طراحی بنر های مختلف و استفاده از رنگ های متضاد با  زمینه مخاطبان خود را تشویق به کلیک نمایید.


طراحی بنر فلش


استفاده از فرمت گیفت بدلیل امکان عدم پشتیبانی بنر تبلیغاتی فلش در دستگاه های مختلف.
• استفاده از فرمت Gif
• طراحی آگهی های متحرک
• استفاده از انیمیش های ساده
• استفاده از CTAA در فریم نهایی

انواع فرمت های طراحی بنر عبارتند از JPG، PNG، GIF یا Adobe Flash اما بخاطر داشته باشید بنر تبلیغاتی فلش در تمام دستگاه ها  پشتیبانی نمی شوند بنابراین همواره بنر های متحرک خود را در فرمت GIF و بنر های استاتیک خود را در فرمت های JPG و PNG آماده نمایید تا کلیک های بالقوه را از دستت ندهید.
 • تبلیغات بنر متحرک در عین تاثیرگذاری نباید مخاطب را از پیام اصلی منحرف کند. همچنین بایستی از سبک حروف خوش بنیه و نیرومند که به آسانی قابل خواندن باشند، استفاده نمایید.
• از انیمیشن های ساده که طول زمان آن ها حداکثر ۱۵۵ ثانیه است، استفاده نمایید. همچنین حلقه نباید بیش از ۳ بار تکرار شود.
• استفاده از دعوت به اقدام ها یا CTAA باید در فریم نهایی قرار داده شود. این مورد بایستی کاملا خوانا، موجز و جذاب باشد.
• ایجاد تجربه کاربری به یاد ماندنی از دیگر اهداف طراحی بنر فلشمی باشد. استفاده از یک تصویر، یک پیام، یک CTAA و یک نام تجاری کاربران را سردرگم نخواهد کرد.


سلسله مراتب طراحی بنر


ایجاد بنری خیره کننده با در نظر گرفتن موارد مهم زیر جهت رسیدن به هدف تعیین شده.
• سازگاری با نام و آرم تجاری
• ایجاد طرح بندی متعدد و چندگانه
• استفاده از تصاویر متحرک و ساده
 • ایجاد تجربه کاربری به یاد ماندنی

تبلیغات بنری یکی از اشکال پرکاربرد بازاریابی در دنیای آنلاین  هستند. ساده طراحی کنید، یعنی از نظر بصری ساده و دارای محتوای عالی تا در یک نگاه پیام را انتقال دهد. چرا که برخی مخاطبان تنها با برانداز کردن یا نگاه سریع از آن رد خواهند شد.
• لوگوی شرکت : لوگوی شرکت بایستی از نظر بصری برجسته و  مشمول برند سازی و آگاهی نام تجاری باشد بنابراین حفظ سازگاری با نام تجاری حرفف اول را می زند.
• گزاره ارزش : ویترین خدمات و محصولات با نام تجاری، پیشنهادات  ویژه قیمت، تخفیف و یا استفاده از واژه رایگان عناصر ارزشمند در جلب توجهه مخاطبان بشمار می آیند.
• CTA : دعوت به اقدام که معمولا متشکل از تکست و دکمه می  باشد. یک نقطه برجسته کانونی آگهی در برانگیختن بینندگان با استفاده از تگ های کلیک ازز  جمله ” برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید”، “بیشتر بدانید”، “اکنون تماشا کنید” و یا “از اینجا ثبت نام کنید” می باشد.


منبع: طراحی بنر



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.