sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

زیروکلاینت

شرکت مهندسی رها از سال ۱۳۷۹ در زمینه های فن آوری اطلاعات و ارتباطات و آموزس شروع به فعالیت نمود و سپس با ادغام چند شرکت دیگر اکنون بصورت مجموعه ای متشکل از چند شرکت در حوزه های :

  • فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات)
  • انرژی و محیط زیست
  • تجهیزات پزشکی

با مجموعه نمایندگانی فعال در ۱۳ استان کشور مشغول به ارائه خدماتی جامع و مطمئن میباشد.
مجموعه رها با عضویت در اتحادیه هایی همچون سازمان نظام صنفی رایانه ،سامانه تدارکات دولت و…و همچنین همکاری با ارگان هایی چون وزارت کشور ، بیمه و…به لحاظ اعتبار و دانش جزء شرکت های تراز اول حوزه مجازی سازی و فن آوری اطلاعات و ارتباطات میباشد.  

آموزش مجازی سازی

واحد آموزش : مجموعه نیز با ثبت به عنوان آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سال ۱۳۸۰ و همچنین دریافت مجوز از وزارت صنایع و معادن و آموزش استانداری، با بهره گیری از نخبه های مجموعه، با ارائه آموزش هایی تخصصی و کاربردی ضمن تربیت دانشجویانی کار آمد و معرفی آنها به بازار کار از طریق مختلف، که تعامل  با جامعه ی مشتریان مجموعه (بالغ بر ۱۷۰۰مورد) از جمله آنها می باشد.قصد آن دارد تا در جهت اشتغالزایی تخصصی و پایدار حرکت کند.

واحد تحقیق و توسعه

واحد تحقیق و توسعه ی مجموعه ضمن استقرار در شهرک علمی تحقیقاتی و قرار دادن مجموعه در رسته شرکت های دانش بنیان با بهره گیری از نخبه های هر حوزه و ارائه طرحهای بسیار و عملیاتی و تجاری سازی برخی از آنها ضمن تحقیق و پژوهش در خصوص تکنولوژی و تولید علم و بکارگیری آن در امر تولید، قصد آن دارد تا با ایجاد زمینه ها و فرصت های جدید ضمن گسترش مجموعه با افزایش تولید بومی علم و تکنولوژی و ایجاد اشتغال، گامی در جهت توسعه تکنولوژیک منطقه بردارد .

خیلی ساده:

۱- مینی پی سی: یعنی یک کامپیوتر شخصی کوچک و ضعیف که میتواند به تنهایی کار کند و  درای رم و سی پی  یو و فضای ذخیره سازی است

و فقط کوچک شده و ضعیف شده ی یک رایانه ی معمولی است.

۱- تین کلاینت : همان مینی پی سی است ( اغلب، حتی کارشناسان امر و یا تولید کننده ها نیز این دستگاهها را با زیرو کلاینت اشتباه میگیرند)

۲- زیرو کلاینت : یک درگاه (درب و پنجره) است برای متصل شدن به یک رایانه ی مرکزی ، در  واقع تمامی برنامه ها  و سیستم عامل ها روی رایانه ی مرکزی نصب میشوند

و کاربران از طریق این درگاهها به آن رایانه ی مرکزی وصل شده و از آنها استفاده میکنند و منابع سخت افزاری مورد نیاز خود مانند RAM و CPU و فضای ذخیره سازی را از رایانه ی مرکزی میگیرند

-دقت داشته باشید که منظور از کلمه ی زیرو اینست که این دستگاهها قابلیت ارائه هیچگونه سرویس مناسب برای کاربر را در غیاب یک سرویس دهنده ی اصلی ندارند و یا به عبارت دیگر بدون وجود سرور قادر نیستند به نیازهای کاربر پاسخ گویند.

–  البته که تمام زیرو کلاینتها دارای رم و سی پی یو و فضای ذخیره سازی و سیستم عامل هستند، اما آنها را صرفا برای برقرای ارتباط با سرور و انتقال سرویس های مورد نظر کاربر مانند: دسکتاپ، برنامه و مرورگر، استفاده میکنند

لیکن آنرا صرفا برای ارتباط برقرا کردن با سرور مصرف میکنند

و میزان این منابع میتواند در ارائه تجربه ی کاری بهتر به کاربر از نظر گرافیکی و همچنین فشرده سازی بهتر (استفاده بهینه تر از پهنای باند) و همچنین ارتباطی روان تر با سرور (تصویر روان و بدون تاخیر)، اثر گذار باشد.

۲- اکسس ترمینال: همان زیرو کلاینت است.

انواع زیرو کلاینت بر اساس تکنولوژی

  • زیرو کلاینت های RDP : این زیرو کلاینت ها برای  ارتباطشان با رایانه ی مرکزی از استاندارد مایکروسافتی اتصال از راه ادور به نام RDP استفاده میکنند، و میتوانند همگی به یک سیستم عاملل یا چند سیستم عاملل متصل شوند.
    • زیرو کلاینت
      • های VDI : این زیرو کلاینت ها حتما  به سرور و بستر سرور مجازی نیاز دارند و با استفاده از پروتکل های PCoIP , ICA , HDX به سرور مجازی متصل میشوند ( بستر مجازی سیتریکس و یا وی ام ور) و از این طریق میتوانند میز کار مجازی کاربر ( Virtual Desktop) و یا برنامه های مخصوص هر کاربر را  برای وی ارائه دهند.
  • زیرو کلاینت های DDP : این استاندارد که جدید ترین استاندارد در حوزه ی مجازی سازی دسکتاپ میباشد، متعلق به کمپانی وی کلود پوینت است و به اینصورت است که میتوان به یک کاربر یا یک مجموعه از کاربران یک سیستم عامل اختصاص داد، با حداقل منابع سخت افزاری مورد نیاز (میتوان یک رایانه ی رومیزی را در اختیار بیش از ۳۰ کاربر قرار داد) و همینطور کمترین میزان مصرف پنای باند شبکه.

( تفاوتهای بسیاری با استاندارد RDP دارد که به تفصیل در ادامه شرح داده خواهد شد)

  • زیرو کلاینت های رسیوری : این خانواده از زیرو کلاینت ها که خانواده ی پر جمعیتی هم هستند از  نظر تنوع برند و امکانات به این صورت عمل میکنند کهدستگاه زیرو کلاینت صرفا یکسری امکاناتت خاص را  درر اختیار کاربر قرار میدهد بعنوان مثال: فقط یک مرورگر اینترنت در ختیار کاربر قرار میدهد یا : بر روی رایانه یی مرکزی یک نرم افزاری نصب میشود که آن نرم افزار صرفا تعدادی برنامه را در اختیار هر کاربر قرار میدهد.
  • استفاده از زیرو کلاینت

زیرو کلاینت ها استفاده همزمان چندین کاربر از یک سیستم  مرکزی را امکان پذیر می کند و مزایای زیادی نسبت به پی سی های مجزای هر کاربر دارد. زیرو کلاینت ها با توجه به  نوع مدل ساخته شده می تواند به شکل محدود و یا نامحدود به تعداد زیاد به یک رایانه معمولی به عنوان سیستم مرکزی اتصال پیدا کرده و به شکل همزمان و یا به طور مستقل از تمامی بخش ها و امکانات موجود در بخش سخت افزاری و نرم افزاری آن بهره برند.
مزیت بعدی زیرو کلاینت ها مصرف برق بسیار پایین آن  نسبت به رایانه ها می باشد. به طوری که مصرف برق این دستگاه ها حدود ۵۰ برابر کمتر از کامپیوتر است. عدم فضاگیری و اشغال مکان نیز از دیگر مزایای استفاده از زیرو کلاینت های جدید DDPP نسبت به پی سی ها می باشد.این نوع از زیرو کلاینت ها دست و پا گیر نیستند و جهت ایجاد  فضای بیشتر یک دفتر کار اداری نیز بسیار مناسب می باشند. این تجهیزات قابلیت اتصال به پشت مانیتورها را دارند و همانند یک شبکه مدرن به هر کاربری احساس خوشایندی را القا می نمایند.
کاهش هزینه از جمله مزیت های زیرو کلاینت ها می باشد،  زیرا با استفاده از دستگاه هزینه کمتری در خرید تجهیزات اولیه صرف خواهد شد، زیرا دیگر نیازی به خرید کیس نیست و چون این دستگاه دارای پورت های رم، سی پی یو و… نیست، بنابراین قطعات آن آسیب ندیده و هزینه ای نیز جهت این مورد صرف نخواهد شد.
پشتیبانی راحت تر شبکه با استفاده زیرو کلاینت، با استفاده از این دستگاه تنها باید سرور مرکزی را پشتیبانی کرد و برای ارتقا آن به راحتی می توان با تغییر و ارتقا سیستم مرکزی به هدف خود دست پیدا کرد و نیازی به تعویض دستگاه های زیرو کلاینت نیست.

زیرو کلاینت، بهترین گزینه یا به عبارتی انتخابی غیر قابل اجتناب است زیرا:

  1. زیرو کلاینت با دارا بودن امکانات خاص محیط های  آموزشی، بهترین گزینه برای مراکز آموزشی است.
  2. زیرو کلاینت بهترین گزینه برای صنعت بانک و بیمه  است( در قسمت راهکارهای خاص مطالعه بفرمایید)
  3. زیروکلاینت بهترین گزینه برای مراکز تماس و  پشتیبانی است( توضیحات در قسمت راهکارهای خاص)
  4. زیرو کلاینت بهترین گزینه برای مصارف سنگین و  حرفه است( توضیحات در قسمت راهکارهای خاص)
  5. زیرو کلاینت مناسب هر مجموعه ای که بیش از یک  رایانه دارد!

مزایای استفاده از زیروکلاینت

۱- زیرو کلاینت آلوده به ویروس نمیشود
۲- زیرو کلاینت نیاز به پشتیبانی نرم افزاری ندارد
۳- مصرف برق یک زیرو کلاینت حدود ۵ وات است و یک رایانه ی رومیزی حدود ۲۰۰ وات
۴- عمر متوسط یک زیرو کلاینت بیش از ۸ سال است و یک رایانه ی رومیزی حدود ۴ سال
۵- مدیریت بر کاربران زیروکلاینت بسیار ساده تر و کارآمد تر است
۶- میتوان نظارت لحظه به لحظه بر تمامی کاربران زیرو کلاینت داشت و آن هم بدون تحمیل ترافیک به شبکه
یک آنتی ویروس برای همه ی کاربران زیرو کلاینت
۷- هر نرم افزار و یا سیستم عامل یکبار برای همه ی کاربران نصب میشود
۸- یکبار به روز رسانی نرم افزاری را انجام میدهید، برای همه ی کاربران زیرو کلاینت انجام میشود
۹- با خرید زیرو کلاینت به جای رایانه، بیش از ۴۰ درصد صرفه جویی در خرید اولیه خواهید داشت
۱۰- در یک دوره ی مصرف ۶ ساله، استفاده از زیرو کلاینت بیش از ۶۰ درصد صرفه جویی اقتصادی به دنبال خواهد داشت
۱۱- زیرو کلاینت نیاز به پشتیبانی سخت افزاری نخواهد داشت
۱۲- سرعت کاربر زیرو کلاینت، محدود به زیرو کلاینت نیست و میتوان آنرا به صورت سلیقه ای تنظیم نمود
۱۳- یک کاربر زیرو کلاینت میتواند همزمان از تمامی نسخه های سیستم عامل استفاده کند!
۱۴- زیرو کلاینت، آلودگی صوتی ندارد(بدون فن و قطعات مکانیکی مانند هارد دیسک میباشد)
۱۵- زیرو کلاینت آلودگی حرارتی ندارد (مصرف آن کمتر از ۵ وات است)
۱۶- با استفاده از زیرو کلاینت، میز کاری شکیل و فضای کار بیشتری خواهید داشت
۱۷- اضافه کردن یک  زیرو کلاینت برای یک کاربر جدید، فقط چند دقیقه زمان میخواهد
۱۸- زیرو کلاینت بسیار پایدار است(نرخ خرابی کلی زیرو کلاینت ها کمتر ۱٫۵ درصد در سال است)
۱۹- زیرو کلاینت، بالاترین شاخصه های مدیریت امنیت اطلاعات را داراست( میتوان کلیه ورود و خروجهای اطلاعات را مدیریت و نظارت کرد)
۲۰- با استفاده از زیرو کلاینت، محدود به استفاده از سیستم عامل و یا نرم افزارهای خاص نخواهید بود
۲۱- با استفاده از زیرو کلاینت، نگران عدم پشتیبانی از سیستم عامل ها و نرم افزار های جدید نباشید
۲۲- زیرو کلاینت قدیمی و ضعیف نمی شود( زیرو کلاینت، تمام نیاز نرم افزاری و سخت افزاری خود را از سرور میگیرد، و این سرور است که ممکن است قدیمی شود)
۲۳- با زیروکلاینت، تجربه ی کار با یک رایانه ی قدرتمند را به کاربران خود بدهید!
۲۴- به کاربران زیرو کلاینت خود، متناسب با نیازشان سخت افزار بدهید!
۲۵- سرعت تبادل اطلاعات بین کاربران زیرو کلاینت به مراتب بیشتر از کاربران راینه هاست(سرعت هارد دیسک سرور در مقایسه با سرعت شبکه)
۲۶- یک کاربر زیرو کلاینت در مقایسه با یک کاربر رایانه ازپهنای باند به مراتب کمتری در شبکه استفاده می کند. 

منبع: زیروکلاینت



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.