sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

انواع زیروکلاینت

دستگاه زیرو کلاینت ها جز محصولاتی می باشند که با توجه به پیشرفت تکنولوژی روزانه در مسیر رشد و ترقی هستند و بر امکانات آن افزوده می شود، بنابراین ما شاهد انواع و اقسام مختلف  زیرو کلاینت ها در بازار مصرف این محصول می باشیم و یکی از مهم ترین سوالات در خرید این کالا این است که کدام یکی از نمونه های موجود آن در بازار کارایی بهتری جهت نیاز ما خواهد داشت. بنابراین بهتر است دسته بندی اصلی آن را بدانیم.
سیستم زیرو کلاینت را براساس سازنده آن و همین طور تکنولوژی و پروتکل بکار رفته در آن می توان به دو دسته تقسیم بندی نمود.
۱- زیرو کلاینت RDP : در این نوع زیرو کلاینت از یک پروتکل قدیمی استفاده شده که توسط سرور برای هر زیرو کلاینت یک تصویر ایجاد می کند. کیفیت تصویر ( عمق رنگ تصویر) ایجاد شده معمولا در حدود ۱۶ بیتی و حداکثر ۲۴۴ بیتی در مدل های گران قیمت می باشد که از طریق شبکه ارسال می شود. بنابراین این بخش نیاز به بخش های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی دارد. سرعت تصویر در این زیرو کلاینت ها دارای تاخیر زیادی است. کیفیت صدا در این بخش بسیار پایین بوده و با تاخیر زیادی ارسال می شود و بین ارسال صدا و تصویر در بیشتر مواقع تاخیر دیده می  شود.  

ترافیک ایجاد شده در این زیرو کلاینت ها سنگین بوده و منابع سخت افزاری سروری زیادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این زیرو کلاینت ها سازگاری مناسبی با لوازم جانبی درگاه های یو اس پی ندارند و جهت استفاده از آن ها نیاز به دانش شبکه و تجربه می باشد. مدیریت و نظارت بر کاربران و همچنین تعیین محدوده و حریم شخصی در این سیستم پیچیده و تخصصی می باشد. مقدار نمایش و پایداری این سیستم ثابت نبوده و معمولا یکبار قطعی طی ۳ساعت کاربری در آن دیده می شود.
۲- زیرو کلاینت DDP : این نوع از زیرو کلاینت ها از پروتکل جدیدتری بهره گرفته شده و در واقع ترکیبی از پروتکل RDP و H.2644 و فشرده سازی و کد گذاری شده توسط شرکت ویکلوید پوینت می باشد. این زیرو کلاینت تقریبا تمامی محدودیت های پروتکل قدیمی را رفع نموده است. نحوه ارسال این زیرو کلاینت ها به این صورت است که تنها پیکسل ها در هر فریم تغییر کرده و در بستری از شبکه انتقال پیدا می کنند. کیفیت تصویر ( عمق رنگ تصویر) در این بخش ۳۲۲ بیتی (رنگ واقعی) می باشد.

در این نمونه ها سرعت تصویر بدون تاخیر بوده و کیفیت صدا بدون تاخیر و به ۴۴ کیلو هرتز می رسد. در این زیرو کلاینت، سازگاری بهتر همراه با سرعت مطلوب بالایی با لوازم جانبی درگاه یو پی اس برقرار شده است. ترافیک تحمیل شده بر شبکه در این سیستم بسیار پایین بوده و منابع سخت افزاری سرور نیاز به بخش کمتری دارد. استفاده از این سیستم نیاز به دانش خاصی ندارد و مدیریت، نظارت بر کاربران، تعیین محدوده و حریم شخصی در این بخش بسیار ساده و کاربردی می باشد. مقدار پایداری این زیرو کلاینت بالا بوده و بدون قطعی می باشد.


منبع: انواع زیروکلاینت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.