sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

امکانات ایجاد شده با استفاده از فناوری مجازی سازی سرور


امروزه مجازی سازی سرور در حال گسترش روز افزون است و اما شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، شامل- Microsoft-citrix-vmware redhat می باشد و امکانات ایجاد شده با استفاده از فناوری مجازی سازی سرور سبب استقبال بیشتر مدیران به این بخش شده است.
با استفاده از مجازی سازی سرور امکانات زیادی ایجاد می شود، از جمله امکان جابجایی ماشین های مجازی به شکل زنده و بدون توقف از یک سرور فیزیکی به سرور دیگر امکان پذیر می شود. این بخش با استفاده از vmotion صورت می پذیرد. چناچه یک سرور فیزیکی در آن دچار اشکال شود باقی ماشین های مجازی بر روی آن به یک سرور عملیاتی دیگر شروع به کار می نمایند(  high Availabilityy)

فناوری مجازی سازی سرور


  با استفاده از بخش distributed resource scheduler این امکان جهت ماشین های مجازی ایجاد می شود که به شکل متناسب بر روی سرور های سخت افزاری توزیع گردند و با fault tolerance این قابلیت امکان تهیه کپی دیگری از نسخه اصلی ماشین مجازی را ایجاد می کند و چنانچه ماشین مجازی دچار مشکل شده ماشین مجازی کپی شده بدون توقف سرویس های ماشین اصلی را ساپورت کند.
چناچه ماشین های مجازی موجود روی یک سرور از کمترین ابزار سخت افزاری بهره ببرند به شکل اتوماتیک این ماشین های مجازی بین دیگر سرور های فیزیکی توزیع گشته و سرور فیزیکی اول به شکل اتوماتیک جهت صرفه جویی در برق خاموش می گردد.( distributed power management)
با استفاده از بخش Vmware convertor امکان تبدیل سرورهای فیزیکی به ماشین های مجازی به شکل اتوماتیک و در زمان کمی صورت می گیرد. جهت مدیریت کل دیتا سنتر شما و دید لحظه ای از وضعیت تمامی سرورهای مجازی با توجه به منابع سخت افزاری سیستم مانیتور می توان از گزینه Vmware vcenter server استفاده کرد. با استفاده از بخش Vmware Vshield می توان امکان ترافیک شبکه بین ماشین های مجازی را آنالیز کرد و بدین ترتیب سبب برقراری امنیت در بین هاست های خود شوید. جهت انجام سوئیچ مجازی بین چندین سرور فیزیکی دیگر چناچه یکی از هاست ها دچار اشکال شود با انجام سوئیچ بر روی سرور مجازی دیگر امکان برقراری ارتباط و سرویس دهی ادامه پیدا می کند و این کار با استفاده از VSphere Distributed switch صورت می گیرد.

استفاده از فناوری مجازی سازی سرور در بهبود بخش های گوناگون

ایجاد صرفه جویی در بخش هزینه های مستقیم و غیر مستقیم، استفاده کردن بهینه از بخش سخت افزاری سازمان و ایجاد بهره وری بالا، یکپارچه سازی منابع سخت افزاری سازمان، بالا بردن ضریب امنیت ماشین های مجازی، فراهم کردن محیط های تست و گسترش سیستم های بدون توقف و ریسک، ارائه ماشین های مجازی به جای ماشین های فیزیکی و اجرا کردن سیستم عامل های گوناگون روی یک هاست فیزیکی و ایجاد دسترس پذیری بالا و… از جمله بخش های گوناگون گوناگون استفاده از فناوری مجازی سازی سرور می باشد.

منبع: امکانات ایجاد شده با استفاده از فناوری مجازی سازی سرور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.