sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

المان های به کار رفته در لوگو

لوگو ماندگار چگونه پدید می آید و المان های به کار رفته در لوگو چیست؟ سوال مهمی که شرکت های رو به توسعه و پیشرفت حتما باید در دستور کار خود قرار داده و لوگو منحصر به فردی را برای خود تهیه کنند. المان های به کار رفته در لوگو در واقع می تواند یک نشانه و یا علامتی گرافیکی باشد که به شکل سمبل، علامت، یک نوشتار و یا ترکیبی از آن ها پدید می آید.


المان های به کار رفته در لوگو

لوگو در واقع وسیله ای است که شرکت ها، سازمان ها، ادارات، حتی افراد عادی از جهت نمایش سریعتر به مخاطبان و  معرفی خود استفاده می کنند. در واقع استفاده تصویر جهت ارسال مفهوم به سال های بسیار دور باز می گردد و در طی سالیان دارای تغییرات زیادیی بوده است.
 همواره استفاده از تصاویر به عنوان یکی از المان های مهم جهت بیان مفهوم استفاده می شده است. این نشانه ها از علائم اولیه در پرچم ها تا اشکال جهت مالکیت بر دام و حک علائم جهت انحصاری نشان دادن خانه، قلعه ها، ابزارآلات و… وجود داشته است. در واقع این نشانه ها وظیفه ای مانند لوگو را اجرا می کرده اند.  

امروزه لوگو را به شکل یک نشانه، نشانواره و یا یک نامواره می دانند. لوگو می تواند شامل حروف، نمادها، نشانه ها ویا ترکیبی از آن ها باشد. لوگو در واقع چهره و مشخصه یک برند می باشد. بنابراین اجرای یک طراحی لوگو منحصر به فرد و  کارآمد می تواند اهمیت زیادیی  در ایجاد برند در افکار مخاطبین ایجاد نماید.

المان های به کار رفته در لوگو و تقسیم بندی آن

لوگو را می توان با توحه به عناصر و المان های به کار رفته در آن تقسیم بندی نمود. استفاده از نوشتار، اعداد، اشکال و یا آیکون های مختلف و ترکیب آن می تواند سبب ساز طراحی لوگو در سه قسمت شود. لوگو تصویر، لوگو نوشتار و لوگو نوشتار  – تصویر از جملهه  انواع لوگو می باشد.

در نوع لوگو تصویری می توان از آیکون، سمبل ها، پیکتوگرام در طراحی لوگو استفاده کرد. در طراحی لوگو نوشتار از مونوگرام، لوگوتایپ، ورد مارک و تایپ بیس مورد استفاده قرار می گیرد. و در لوگو نوشتار و تصویر در واقع ترکیبی از موارد گفته شده را می توان در طراحی آن استفاده کرد.
در واقع لوگو ماندگار و خوب باید با خصوصیات برند، موضوع و مفهوم آن همخوانی خوبی داشته باشد. به صورتی که با نگاه  به آن باا سرعت با خصوصیات و نوع فعالیت آن بخش خاص را به یاد آورده شود. استفاده درست و صحیح از رنگ، رعایت تناسبات و اصولل اجرای طراحی و اجرای خلاقیت در واقع جز بخش های مهم در طراحی لوگو ماندگار و کارآمد می باشد.


منبع: المان های به کار رفته در لوگو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.