sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

نکات طراحی بروشور

بروشور بعنوان قدیمی ترین ابزار بازاریابی و تکنیک آزمایش شده توسط انواع کسب و کار ها برای رسیدن به مشتریان بالقوه است. اطلاعات بایستی بوضوح و زیبا ارائه شوند. طرح بندی های حرفه ای و سفارشی کردن رنگ جهت طراحی بروشور های مخاطب محور و جذب مخاطب از دیگر ابعاد طراحی است.
 انتخاب یک فونت برای بدنه و یک فونت مکمل برای عنوان یا هدر که فونت های مکمل دو تا هستند و بایستی به اندازه کافی متفاوت باشند. استفاده از فونت ساده و بدون افراط در زینت و جلوه، جهت مجذوب شدن سریع مخاطبان و خوانده شدن متن. انتخاب رنگ فونتی که در پس زمینه بروشور واضح و خوانا باشد. استفاده از کنتراست و فونت های تیره در پس  زمینه روشن بسیار عالی جواب می دهد و بالعکس.


نکات طراحی بروشور

تکنیک های چاپ بروشور  

در چاپ بروشور بایستی از پرینتر حرفه ای استفاده شود. تکنینک های چاپ بروشور شامل:
۱ – وزن کاغذ: بروشور در طیف وسیعی از کاغذ ها چاپ می شود. کاغذ های کم وزن ارزانتر بوده و در کیفیت پایین تری قرار دارند. جهت چاپ بروشور رسمی استفاده از کاغذ های با وزن سنگین تر در کنار قیمت بالاتر، بهتر است.
۲۲ – انواع کاغذ: کاغذ ها در دوسته اصلی روکش دار و بدون روکش برای چاپ استفاده می شوند. کاغذ های بدون روکش صاف، نرم و مستحکم بوده و خوش بنیه تر از کاغذ های استاندارد هستند. کاغذ های روکش دار در دو گروه پوشش مات و گلاسه هستند. که پوشش مات بدون جلا و مدرن بوده و پوشش گلاسه بصورت صاف با کمی بازتابندگی و صیقل است. که رنگ ها را بسیار غنی و پر جنب و جوش جلوه می دهد.
۳ – تکنیک های چاپ افست: در صورت وجود Foldd (تا) در بروشور و یا دارا بودن قالب پیچیده، چاپ افست گران تر و زمان بیشتری طول خواهد کشید.
۴۴ – آزمون تست نسخه قابل چاپ: قبل از اقدام به سفارش صد ها نسخه بروشور، اجرای یک نسخه قابل چاپ جهت تست در ابتدای امر بسیار مهم است.


منبع: نکات طراحی بروشور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.