در قسمت اول این مطلب (تأثیر رنگها در طراحی کاتالوگ) ویژگی چهار رنگ قرمز، بنفش، آبی و زرد را در طراحی کاتالوگ و به طور کلی تر در تبلیغات(تبلیغات چاپی، تبلیغات بنری، تبلیغات کاغذی و …) بیان کردیم. در این مطلب به توضیح پنج رنگ دیگر می پردازیم. درر ضمن اگر مشتاقید که مطالب بیشتری را در مورد تأثیر رنگها در طراحی و تبلیغات مطالعه کنید، به شما توصیه می کنم که مطلب روانشناسی رنگ ها در کارت ویزیت و همچنین رنگ ها در طراحی بنر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.
زرد
رنگ زرد طبعاً رنگی گرم به شمار می آید که در طراحی کاتالوگ، رنگی خلاق، انگیزاننده، روشن و مثبت است. در تبلیغات رستوران ها، مواد غذایی، کشاورزی و صنایع برق و انرژی از رنگ زرد بهره زیادی برده می شود.
نارنجی
نارنجی به عنوان یک رنگ گرم و روشن، نماد سرزندگی، خوشی و سرگرمی است که از لحاظ تأثیر روانی، نزدیک به رنگ زرد است. شرکت های تبلیغاتی و ارائه دهنده خدمات طراحی و چاپ، از این رنگ برای تبلیغ شرکت های صنایع غدایی، پزشکی و تکنولوژی بهره می گیرند.
قهوه ای
قهوه ای رنگی طبیعی، با دوام و نسبتاً ساده است. در طراحی کاتالوگ، این رنگ بیشتر در تبلیغات چاپی مربوط به لباس و پوشاک، خودرو و کشاورزی کاربرد دارد.
مشکی
قوی ترین رنگ در بین رنگها، رنگ مشکی می باشد. پرستیژ و ابهت رنگ مشکی نسبت به رنگهای دیگر بالاست و نماد قدرت، اعتماد و ارزش است. این رنگ در شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی، خودرو، لباس و پوشاک، وسایل خانگی و وسایل لوکس بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
سفید
سادگی، پاکیزگی، نرمی، نجابت و خلوص از جمله ویژگی های بارز رنگ سفید است که موارد کاربرد آن را در طراحی کاتالوگو طراحی بروشور در صنایعی چون لوازم بهداشتی، خودرو، پزشکی و … به وضوح می توان مشاهده کرد.
توجه به تأثیر رنگها در طراحی کاتالوگ در تبلیغات بنری و چاپی، به جذب و ترغیب مشتری کمک قابل توجهی خواهد کرد.
منبع: تأثیر رنگها در طراحی کاتالوگ (قسمت دوم)