sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

اصول طراحی لوگو (بخش دوم)

لوگو یک عنصر گرافیکی است که به شکل هنرمندانه و با سبک حروف و با قلم ویژه ای تنظیم می گردد. شکل، نوع رنگ، سبک حروف و دیگر مشخصات آن باید از علایم مشابه پیروی کرده باشد. در واقع لوگو طرح ملموسی جهت به نمایش  گذاشتن خدمات، تولیدات مورد نظرر  است و خصوصیات سازمان ها و نهادها و… را به نمایش می گذارد.


اصول طراحی لوگو (بخش دوم)

لوگو در واقع چهره ای از برند آن بخش است و با این تعریف طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. چناچه یک لوگو به خوبی طراحی شود قدرت و ارزش زیادی برای نام تجاری خواهد داشت. باید گفت طراحی لوگو به مقدار زیادی به خلاقیت و  تلاش بیشتری نسبتت  به دیگر طراحی های گرافیکی نیاز دارد.  

داشتن ذوق هنری و خلاقیت، علم کافی بر طراحی گرافیکی و تجربه جز الزام آور یک طراحی لوگو قوی و حرفه ای می باشد. یک طراح لوگو باید از اصول طراحی لوگو پیروی کند و لوگو مورد نظر خود را بر مبنای آن ایجاد نماید. از جمله اصول طراحی لوگو می توان به موارد زیر اشاره کرد :
سادگی طراحی، همخوانی با فرهنگ موضوع، عمر حدود ۱۰۰ سال را داشته باشد، قابلیت تک رنگ شدن را داشته باشد. قابلیت کوچک شدن در ابعاد کم تا یک سانتی متر را داشته باشد، دارای فرم هندسی مشخص باشد، وضوح علائم و نشانه های مورد استفاده در طراحی، تناسب عوامل مورد استفاده، منحصر به فرد باشد. موارد گفته شده می تواند به عنوان تعداد از اصول اولیه طراحی لوگو در نظر گرفت که هریک به بخش های مختلفی تقسیم شده و جزئیات بیشتری را در برخواهد  گرفت.

اصول طراحی لوگو با استفاده از نمادها

با تغییرات طراحی های گرافیکی امروزه بیشتر از هر زمان دیگری نمادها و علائم جایگزین بخش های پرمحتوا کردن محتوا و علائم محدوده الفبایی شده اند. نمادها زبان گویای برند شده است و می تواند معانی زیادی را به دوش بکشد. لوگو موفق با سرعت بیشتری بر مخاطب تاثیر می گذارد و چشم او را به سمت خود جلب می نماید. لوگو باید بدون هیچ نوشته و  سخن کلامی قابل تشخیص بوده و دارایی  انسجامی باشد که آن را از دیگر نشانه ها متمایز نماید.

نشانه خوب و قوی باید آنقدر قوی و معتبر باشد تا بتواند مدت زمان زیادی بتواند اعتبار خود را حفظ کرده و قابل استفاده باشد. از اصول طراحی لوگو سادگی نماد ایجاد شده است، زیرا سادگی قابلیت فهم بیشتری برای مخاطب دارد تا یک نماد  پیچیده که به فکر و اندیشهه  نیاز دارد.


منبع: اصول طراحی لوگو (بخش دوم)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.