sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

سئو تصاویر سایت

زمانی که که یک وبمستر قصد سئو سایت خود را دارد، باید حتی به ریزترین جزئیات هم توجه داشته باشد. اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب می شوند، رفتن به سراغ روش هایی است که فعالیت در زمینه آن زیاد است خوب مسلما با این روش ها سخت می توان در رقابت پیشی گرفت لذا توصیه ما بر این است گاهی باید به جای پیمودن راه های پر رفت و امد، مسیری کم تردد را انتخاب نمود تا زودتر و سالم تر به مقصد رسید. برای مثال نکته ای که شما باید به آن توجه داشته باشید بحث سئو تصاویر در سایت است.


سئو تصاویر سایت

منظور از سئو تصاویر چیست

این فقط مهم نیست که شما در سایت خود از تصاویر استفاده کنید بلکه باید در به روزرسانی و رفع مشکلات ان فعالیت کنید برای مثال گاها دیده شده که در برخی از تصاویر، مقاله ای نوشته شده است و در بخشی از ان مقاله، نوشته شده:”به تصویر زیر دقت نمایید” و ادامه مطلب براساس تصویر است اما کاربر در زمان خواند مقاله، نمی تواند عکس را رویت کند و لذا از همین جا به بعد، متوجه ادامه مقاله نخواهد شد در این جا است که سئو تصاویر سایت اهمیت زیادی پیدا می کند.
برای بهینه کردن عکس ها و تصاویر سایت روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به مهمترین ان ها اشاره خواهیم نمود:
۱-     استفاده از تگ Alt در تصاویر:
هدف از استفاده این تگ، اضافه نمودن یک مطلب به تصویر است این کار باعث می شود که اگر تصویر برای کاربر باز نشد، این مطلب نشان دهنده توضیحات عکس باشد تا کاربر متوجه شود تصویر مورد نظر گویای چه مطالبی بوده است.
۲-    توجه به فرمت تصاویر سایت:
قبل از قرار دادن تصاویر در سایت، بررسی کنید که گوگل چه فرمت تصاویری را می تواند ایندکس کند و در میان ان ها، فرمتی را بیابید که بیشترین تاثیر را دارد برای مثال گوگل در یمان فرمت های تعریف شده برای تصاویر، فرمت های  BMP, GIF, JPEG, PNG, WebP و  SVG را ایندکس می کند و در میان این موارد، دو فرمت JPEG, PNG ، بیشترین کاربرد را دارد.
۳- در انتخاب لینک های ورودی دقت نمایید.
معمولا وبمسترها برای اینکه از سرقت تصویر و حتی مطالب خود جلوگیری کنند،  سیستم Hotlink Protection را فعال می کنند این سیستم سبب می شود که درصورت کپی برداری از سایت شما، تصاویر در ان سایت باز نشود حال اگر لینک های ورودی شما دارای این سیستم باشد، عکس ها در سایت شما باز نخواهد شد و این اتفاق بدترین لطمه برای شما خواهد بود.

حتما بخوانید :


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.