sttoolearn

چیزی برای آموختن

sttoolearn

چیزی برای آموختن

مشکلات موجود در بازاریابی بیمه و راه حل رفع آن ها

آن چه که در مورد صنعت بیمه وجود دارد این مسئله است که این صنعت نیز همانند سایر حرفه ها، دارای موانع و مشکلاتی است که در صورت رفع نشدن این موانع، باعث بروز ضررهایی به نمایندگان این حرفه شده و حتی احتمال ورشکستگی نیز وجود خواهد داشت. لذا آگاهی از این مشکلات و روش حل آن ها، بسیار می تواند شما را در موفقیت در صنعت بیمه یاری نماید. بنابراین در این مقاله ما به این موضوع خواهیم پرداخت.

موانع موجود در بازاریابی و فروش بیمه

۱-    بیمه یکی از فعالیت ها و خدماتی است که مزایای آن به چشم نمی آیند به دلیل این که یک کالای فیزیکی نیست لذا فروش آن به مشتری کمی سخت است.

۲-    بیمه یکی از مسائلی است که در سال های اخیر بیتر در میان مردم مطرح شده است زیرا هنوز از نظر فرهنگی، مردم به این باور که وجود بیمه مستلزم امور زندگی است، نشده اند.

۳-    با توجه به این که خدمات بیمه در زمان بروز بیماری یا خسارت صورت می گیرد لذا همانند قولی است که در آینده به وقوع می پیوندد به همین دلیل مردم در زمان خرید، مردد می شوند و همین امر سبب می شود که مدام سوالاتی را در مورد بیمه خاص مطرح کنند تا از همه جوانب در مورد این بیمه مطمئن شوند.

۴-    بیمه، یک قرارداد دو طرفه است که هر دو طرف باید به یکدیگر اعتماد کنند و این امر، کمی سخت است.

۵-    بیمه نامه ها، قوانین پیچیده ای دارند که در زمان عقد قرار داد، فهم آن برای مشتری دشوار خواهد بود و کارشناس بیمه باید آن ها را به زبان ساده برای مشتری بیان کند.

۶-     هزینه راه اندازی بیمه سنگین است و از طرف دیگر به خاطر هزینه حق بیمه ها افراد به سختی به سمت استفاده از خدمات بیمه جذب می شوند.

۷-    اغلب افرادی که اقدام به راه اندازی شرکت ها و نمایندگی های بیمه می کنند، اطلاعات کلی در این زمینه دارند و به صورت تخصصی هیچ اطلاعاتی در مورد بیمه و انواع آن ندارند.

راه حل رفع موانع در بازاریابی بیمه

۱-    توصیه می کنیم قبل از ورود به صنعت بیمه، اطلاعات و تخص کافی در این زمینه را به دست بیاورید و برای هر نوع بیمه، یک کارشناس بیمه که در مورد ان تخصص کافی داشته باشد استخدام نمایید.

۲-    سعی کنید مشتریان خود را بیابید. شما باید به سراغ شرکت ها، ادارات، ارگان های مختلف و… بروید و متناسب با نیازهای آن ها، مشاوره رایگان برای بیمه را به آن ها ارائه نموده و مشتریان خود را جذب کنید.

۳-    در زمان صحبت با مشتری، سعی کنید که به خوبی نگرانی ها و نیازهای وی از بیمه را درک نموده و در ارائه مشاوره به وی، راه حل این نگرانی ها و کمبودها را بیان کنید. توجه داشته باشید که اگر مشتری اعتراضی به خدمات شما وارد نمود یا کار شما را زیر سوال برد، جبهه گیری نکنید بلکه با برخوردی عالی، او را متقاعد نمایید.

۴-    برای یافتن نیاز اصلی و هدف مشتری، در ابتدا اجازه دهید او سخن بگوید و با طرح سوالاتی، زیرکانه این نیازها را بیابید.

۵-    قرارداد بیمه زمانی جلوی مشتری بگذارید که مطمئن شده اید او برای خرید آمادگی کامل دارد و به شما اعتماد نموده است.

حتما بخوانید :

منبع : مشکلات  موجود در بازاریابی بیمه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.